opony zimowe - indeks prędkości

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szymek833
    Drive
    • 2011
    • 40

    opony zimowe - indeks prędkości

    Może za rok :twisted:
  • filippo0
    Classic
    • 2010
    • 2

    #2
    opony zimowe - indeks prędkości

    Witam,

    Wiem, że ten temat przewijał się niejednokrotnie w postach na tym forum, jednak chcialem swoj dylemat raz na zawsze rozwiać . Chciałbym się was zapytać, jak to u was wygląda z oponami zimowymi. Czy używacie niższego indeksu prędkości w zimie czy taki sam?

    Moja Octavia (II FL 1.4 TSI vmax 203km/h) ma seryjnie zamontowane letnie Continental 195/65/15r 91H.

    Wydaje mi się, że nie ma sensu montować zimowych z indeksem H, jako, że nigdy nie jeżdże z takimi prędkościami, tymbardziej w zimie. Piszę o tym, w związku z tym, że planuje kupić gumy zimowe, a te z indeksem T są tańsze nawet o 80 zł (na oponie) od H (ContiWinterContact 830)

    Słyszalem tez tutaj o tym, że wrazie wypadku moga mi nie wypłacic z odszkodowania jako, że mam załozone opony o niższym indeksie niż moj Vmax.

    Jak to wygląda u was?

    pozdrawiam

    Komentarz

    • Sev
      L&K
      • 2007
      • 1295

      #3
      Moje skodzitsu rozpędza się powyżej 220km/h ale zimówki mam z indeksem do 190 właśnie z powodów jak piszesz. Pytanie czy świadomie jesteś w stanie się powstrzymać od szybszej jazdy
      Nigdy mi się nie zdarzyło żebym przekroczył licznikowe 190km/h na zimówce.

      Inna sprawa że konstrukcyjnie opona z wyższym indeksem prędkości ma mocniejszy rant więc na pozimowe dziury może być wytrzymalsza. No ale za szkody przez pozimowe dziury można sądzić zarządcę drogi i można na tym nie stracić.

      Kwestia wyboru i finansów.
      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

      Komentarz

      • voytek
        Rider
        • 2010
        • 480
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez filippo0
        Słyszalem tez tutaj o tym, że wrazie wypadku moga mi nie wypłacic z odszkodowania jako, że mam załozone opony o niższym indeksie niż moj Vmax.
        Przeczytaj dokładnie tzw. ogólne warunki ubezpieczenia (rozumiem, że chodzi o AC). W razie wątpliwości zapytaj ubezpieczyciela. Ja mam ten sam dylemat, w zasadzie powinienem kupić zimówki w indexie V, ale z tych samych powodów, o których pisałeś zamierzam kupić w indeksie H. Ja już wstępnie pytałem u swojego ubezpieczyciela (Allianz) i usłyszałem, że nie ma problemu. Ale na wszelki wypadek zapytam jeszcze raz inną osobę. Tak na logikę, to mogliby odmówić wypłaty, gdyby do szkody doszło przy prędkości przekraczającej indeks opony, ale wiadomo - dla ubezpieczyciela każdy pretekst do odmowy bywa dobry.

        Komentarz

        • tomba7
          Drive
          • 2009
          • 96
          • Mercedes-Benz

          #5
          Ja kupiłem z indesem T. W zimie nie przekraczam tej prędkości.

          Jeśli chodzi o kwestie ubezpieczeniowe to jeśli do wypadku dojdzie przy prędkości powyżej indeksu opony czyli T, to ubezpieczyciel może się przyczepić nie do indeksu opony tylko do prędkości samej w sobie. Nawet na polskiej autostradzie prędkość powyżej 190km/h jest w kolizji z KRD.
          W wolnym czasie dwa koła

          Komentarz

          • filippo0
            Classic
            • 2010
            • 2

            #6
            dzięki wielkie za spostrzeżenia, generalnie popatrzyłem do instrukcji i tam nie mają nic przeciwko zakładaniu opon o niższym indeksie niż Vmax, jednak z zastrzeżeniem, że nie należy przekraczać tejże prędkosci gdyż może się to wiązać z uszkodzeniem opon.

            Komentarz

            • voytek
              Rider
              • 2010
              • 480
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Właśnie wysłałem oficjalne zapytanie do Allianz w tej sprawie. Jak dostanę odpowiedź, to napiszę.

              Komentarz

              • Nematode
                Ambiente
                • 2010
                • 139

                #8
                Chłopaki ja myślę, że to nie powinno tak naprawdę zaprzątać wam głowy ten indeks, bo jeśli będziecie mieli opony z indeksem T czyli do 190 a będziecie mieli dzwona przy 200 to wydaje mi się, że już nie będzie komu wypłacać tego AC Pozatym ostatnio czytałem sobie albo Allianz albo Generali OWU i było tam napisane, że jeśli kierowca ewidentnie nie stosował się np do warunków na drodze czy rażąco łamał przepisy to ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty ubezpieczenia lub wypłaci tylko część.

                Komentarz

                • voytek
                  Rider
                  • 2010
                  • 480
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Ale nie chodzi o dzwon przy 200/h, tylko np. o stłuczkę przy 40/h w mieście i czy jak się dopatrzą opon niezgodnych z homologacją auta, to czy nie stanowi to podstawy do odmowy wypłaty odszkodowania. Wiem, że na logikę nie, ale wiemy jak jest z ubezpieczycielami. Dlatego zadałem im pytanie na piśmie i na piśmie będę miał odpowiedź w razie czego.

                  [ Dodano: Sro 22 Wrz, 10 11:43 ]
                  Dostałem odpowiedź z Allianz, oto ona (pisownia oryginalna):
                  "Szanowny Panie,
                  zamontowanie ogumienia o ponizszym indeksie nie mają wpływu na wypłate odszkodowania z polisy AC".

                  Chyba miało być "niższym", a nie "ponizszym" :? . No to chyba temat mamy wyjaśniony.

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14885
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Ja mam letnie do 240, a zimówki do 210.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • gzyms
                      Rider
                      • 2011
                      • 397
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez voytek
                      Dostałem odpowiedź z Allianz, oto ona (pisownia oryginalna):
                      "Szanowny Panie,
                      zamontowanie ogumienia o ponizszym indeksie nie mają wpływu na wypłate odszkodowania z polisy AC".

                      Chyba miało być "niższym", a nie "ponizszym" :? . No to chyba temat mamy wyjaśniony.
                      Trochę odświeżę bo zaczyna się sezon. Też mam AC w Allianzie a samochód w homologacji ma bodajże max 207 lub 209 km/h (ASZ). Zacząłem szukać opon z indeksem H ale tak się zastanawiam czy jest sens właśnie ze względu na AC. Wpadłem na ten temat. W "ogólnych warunkach ubezpieczenia" nic nie znalazłem co by wskazywało na indeks prędkości. Przejmować się?

                      każdy może, nikt nie musi

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14885
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Zamieszczone przez gzyms
                        mam AC w Allianzie a samochód w homologacji ma bodajże max 207 lub 209 km/h (ASZ). Zacząłem szukać opon z indeksem H ale tak się zastanawiam czy jest sens właśnie ze względu na AC.
                        przecież H = 210, więc się zgadza. Następny jest V = 240 - więcej niż potrzeba
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • gzyms
                          Rider
                          • 2011
                          • 397
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez ruwado
                          Zamieszczone przez gzyms
                          mam AC w Allianzie a samochód w homologacji ma bodajże max 207 lub 209 km/h (ASZ). Zacząłem szukać opon z indeksem H ale tak się zastanawiam czy jest sens właśnie ze względu na AC.
                          przecież H = 210, więc się zgadza. Następny jest V = 240 - więcej niż potrzeba
                          Ok mój błąd. A niższy, T? Jak kupie takie opony to może być problem? Oczywiście nie piszę tu o szybkościach pona 190 km/h, ale takie ile prawo przewiduje.

                          [ Dodano: Pią 09 Paź, 15 10:57 ]
                          Zamieszczone przez gzyms
                          Ok mój błąd. A niższy, T? Jak kupie takie opony to może być problem? Oczywiście nie piszę tu o szybkościach pona 190 km/h, ale takie ile prawo przewiduje.
                          Znalazłem jeszcze coś innego - na wlepie w bagażniku jest kod H6U - tires 205/55 R 16 91W. Czy zatem to jest wiążące?

                          każdy może, nikt nie musi

                          Komentarz

                          • ruwado
                            RS
                            • 2009
                            • 14885
                            • Octavia IV (NX3)

                            #14
                            Może jak znajdziesz jakiegoś "pasjonata" z drogówki to może i ma prawo się przyczepić, że masz opony o niższym indeksie prędkości niz homologacja. Ale to mało realne. Gorzej jak by coś się stało z oponą w czasie jazdy i z tego by coś wynikło. to ubezpieczyciel zawsze może kręcić, że była nie taka.
                            Ale jak nie jeździsz z taką prędkością, to teoretycznie nic się nie powinno stać.
                            pozdrawiam - Darek

                            Komentarz

                            • gzyms
                              Rider
                              • 2011
                              • 397
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez ruwado
                              Gorzej jak by coś się stało z oponą w czasie jazdy i z tego by coś wynikło. to ubezpieczyciel zawsze może kręcić, że była nie taka.
                              O to właśnie chodzi. Zadzwoniłem do allianzu ale nikt nie potrafił odpowiedzieć - wysłałem maila. Poczekam, aczkolwiek dzisiaj już skrobaczka poszła w ruch.

                              Ok znalazłem coś takiego w "Dyrektywa Rady 92/23/EWG z dnia 31 marca 1992 r. odnosząca się do opon pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz ich instalowania":
                              Punkt 3.4.2.2.
                              w przypadku pojazdów zazwyczaj wyposażonych w zwykłe opony i okolicznościowo wyposażonych w opony śniegowe.
                              Jednakże, w tym przypadku symbol kategorii prędkości opon śniegowych musi odpowiadać prędkości albo większej od maksymalnej prędkości konstrukcyjnej pojazdu (zgłoszonej przez producenta pojazdu), albo nie mniejszej niż 160 km/h (lub obu).
                              Niemniej, jeżeli maksymalna prędkość konstrukcyjna pojazdu (zgłoszona przez producenta pojazdu) jest większa niż prędkość odpowiadająca symbolowi kategorii prędkości opon śniegowych, wewnątrz pojazdu w widocznym, dobrze widzialnym miejscu musi być umieszczona nalepka ostrzegawcza o maksymalnej prędkości, określająca maksymalną prędkość opon śniegowych. "
                              Wydaje się, że ta nalepka rozwiązuje problem. Teraz problem to takową znaleźć

                              każdy może, nikt nie musi

                              Komentarz

                              • MariuszGTV
                                Classic
                                • 2015
                                • 8

                                #16
                                A czy ja wiem, popytaj gdzieś na wulkanizacji. Ostatnio w Audi 80 ze trzy takie drapałem.

                                Komentarz

                                • gzyms
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 397
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez MariuszGTV
                                  A czy ja wiem, popytaj gdzieś na wulkanizacji. Ostatnio w Audi 80 ze trzy takie drapałem.
                                  Sam se wydrukowałem

                                  każdy może, nikt nie musi

                                  Komentarz

                                  • pskosz
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 703

                                    #18
                                    Mi chłopaki w wulkanizacji powiedzieli zę chodzi też o wytrzymałość opony. Te z niższym indeksem mają niestety niższą.
                                    pozdrowienia

                                    Komentarz

                                    • ruwado
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 14885
                                      • Octavia IV (NX3)

                                      #19
                                      Dokładnie tak, z niższym indeksem prędkości, jest mniejsze dopuszczalne obciążenie na oponę - ale sąsiednie indeksy to nie problem (np. T - V, czy V - H).
                                      pozdrawiam - Darek

                                      Komentarz

                                      • Coke
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 771
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                        • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                        #20
                                        W poprzedniej Octavii I 1.8T 194 KM i 303 Nm letnie miałem H-210 km/h i jeździłem na nich 230 km/h, na zimę były T=190 to jeździłem 210 km/h, myślę że te 20 to tak spokojnie można więcej bo jest coś takiego jak przekłamania liczniki i producent na pewno podaje indeks z pewnym zapasem bezpieczeństwa, nie może być przecież tak, że jak opona jest do 190 to po przekroczeniu tej szybkości wybucha od razu ;-)

                                        W obecnej Octavii mam już letnie z indeksem V=240 km/h, przejechałem na nich nie raz po kilkanaście kilometrów bez przerwy z prędkością 250 km/h i też nic im nie jest.
                                        Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                                        Komentarz

                                        Pracuję...